This post is hidden because you reported it for abuse.
Show this post
Hallo,
Een paar jaar geleden stuitte ik in de kringloopwinkel op een cd van Karen Zoid en van Coke kartel.
Ik kende ze niet maar de titels van de nummers spraken me aan dus heb het maar gekocht voor een eurootje ofzo.Het bleek erg goede muziek te zijn. Via YouTube e.d. aan andere artiesten gekomen uit Zuid Afrika.
Daarna eens op Discogs gekeken en eBay gezocht voor meer cd's van die artiesten.
Ook gezocht of er een winkel is met meer muziek uit die hoek maar tot nu toe is het bijna onmogelijk.
Ja Stef Bos vind je overal (die is half ZA vind ik :P) en een enkele andere artiest ligt ook nog wel eens in het wereldmuziek hoekje.
En ja er zijn mensen die verzenden uit Zuid Afrika naar Nederland maar als de verzendkosten dan bijvoorbeeld €60,- zijn dan haak ik natuurlijk af. En heel soms vind ik een gelukje bij iemand uit Europa.
Een artiest (Elandré, popzanger) trad onlangs op in Nederland maar ik kon toen niet. Management gemaild of er misschien iets mogelijk was om iets op te sturen als hij in Nederland was. Tegen betaling uiteraard. Dat was prima maar ik heb nooit weer iets gehoord na een paar mailtjes...
Ook al eens op een Zuid Afrika forum gevraagd maar toen kreeg ik een berichtje (voor plaatsing) van een moderater dat cd's niet meer worden verkocht daar, ouderwets e.d. (Raarrr) dus dat bericht is daar nooit geplaatst.
Dat schoot dus ook niet op.
Maar heeft iemand nog tips waar ik niet aan gedacht heb over hoe ik aan fysieke muziek kan komen uit dat land?
Groet,
Marike
(Ik zal het ook in het Engels vragen in de algemene pagina op Discogs.)