• ziggiole 11 days ago

D.A.D.* - Riskin' It All

Der er angivet en barcode. Jeg har selv to eksemplarer. Den ene med en sticker med en barcode ( firskellug fra versionn på Discogs) og en anden helt uden - også uden sticker, men den kan selvfølgelig være fjernet.
    Mit spørgsmå lyder, om der kunner udgivet versioner med sticker- barcode, eller om der findes versioner med påtrykt barcode?
  • gboe 11 days ago

Barcoden på billedet er en sticker (Den går hen over logoet - og er skæv)

I Discogs sammenhæng er de tre umiddelbart en og samme udgave, da Discogs ikke anerkender stickers men kun pladen, som den forlod fabrikken.

Jeg ville betragte dem som samme version, men angive i nother - ikke BaOI - hvilket sticker-barcodes, der er set eksempler med. Vi ved ret beset ikke, om det er fabrikken eller distributøren, der har sat barcodes på.
  • IbLeo 11 days ago

OS Klanzky bør gøres opmærksom på denne diskussion.

Er umiddelbart enig med gboe.

ziggiole
    , det bedste ville være hvis du tog billeder af begge dine udgaver og tilføjede dem. Den uden barcode burde tage pladsen som billeder nummer to, og dem med barcoder kan puttes allersidst, som varianter med klistermærker.

Det er iøvrigt ikke umuligt at der reelt set findes en version med en påtrykt barcode. Den bør i så fald subbes adskilt.
  • Klanzky 10 days ago

den sticker kode er fra butik / kæde, den er alt for lang til at være en EAN kode
  • ziggiole 10 days ago

Ja, sandsynligvis.
    Jeg har nu tilføjet billeder af mine to ekseplarer, en med og en uden barcode. Den med ser ligeledes ud til at være fra en forhandler.
    Desværre arbejder jeg pt med en ipad, så jeg har ikke mulighed for at rokere rundt på billeder.
  • mikkelhk 10 days ago

EDIT: Tog fejl af det nyligt tilføjede billede og det eksisterende billede nummer 2.
  • mikkelhk 10 days ago

ziggiole
    Ja, sandsynligvis.
    Jeg har nu tilføjet billeder af mine to ekseplarer, en med og en uden barcode. Den med ser ligeledes ud til at være fra en forhandler.

A-Z er nonfood-udgaven af Bilka. Der findes stadig en enkel A-Z i Hjørring, da Salling Group ikke kan få godkendelse til at udvide butiksarealet og dermed lave butikken om til en Bilka. En 8-cifret stregkode (EAN-8) er ofte en type der kun bruges indenfor den samme butik, og det giver derfor god mening at de har brugt den type.
    For eksempel har stort set alle LIDLs egne varer en EAN-8 frem for den mere normale EAN-13 på 13 cifre.
  • IbLeo 10 days ago

ziggiole
    Desværre arbejder jeg pt med en ipad, så jeg har ikke mulighed for at rokere rundt på billeder.

Jeg har gensorteret billederne fra min Android tablet. Under Android er der pile til højre på hvert billede som tillader at flytte dem op eller ned. Er det ikke tilfældet under iOS?

Jeg vil også mene at Barcode skal laves om til "none" og at release noten bør forenkles til f.eks. at sige "This version has no printed barcode. Some retailers added a sticker with their own barcode to the back cover (see images)."
  • IbLeo 10 days ago

IbLeo edited 10 days ago
    ... og nu kan jeg ikke lade være med at undre mig over den orange sticker nederst til venstre på det oprindelige bagcover billede:
    https://www.discogs.com/DAD-Riskin-It-All/release/1289812#images/41961870

Dækker det ikke over en trykt barcode? I så fald er der tale om to forskellige udgaver. Det skal nok lige opklares først.

Inviterer Sgene til at deltage i diskussionen da de oprindelige billeder er hans.
  • blach 9 days ago

Klanzky
    den sticker kode er fra butik / kæde, den er alt for lang til at være en EAN kode

Enig, jeg har set samme type barcode sticker på adskillige plader i Accords Hollandske udsalg.

IbLeo
    Jeg vil også mene at Barcode skal laves om til "none"

Af samme grund er jeg også enig her. Og jeg synes slet ikke der behøver at være en forklarende note, de barcode stickers er åbenlyst forhandler påførte.
  • RonZe71 9 days ago

Den aflange hvide barcode sticker der er på stammer fra Fona kæden. Et mareridt af format. Erstatning som de brugte efter deres tidligere afrivningsmærkater, hvor et stykke blå papir sad tilbage på coveret. Umulig at få af. Det samme gjorde sig gældende faktisk med disse hvide lange “barcodes”, de blev også limet direkte på coveret.
  • blach 8 days ago

RonZe71
    Den aflange hvide barcode sticker der er på stammer fra Fona kæden.

Ahhh - tak. Det er så efter jeg holdt op med at handle hos Fona. Men jeg husker tydeligt de blå, - de var smadder irriterende og en klart medvirkende årsag til at jeg holdt op med at handle der.
  • ziggiole 8 days ago

IbLeo
    Jeg vil også mene at Barcode skal laves om til "none" og at release noten bør forenkles til f.eks. at sige "This version has no printed barcode. Some retailers added a sticker with their own barcode to the back cover (see images)."

Jeg har tilpasset med ovenstående
  • IbLeo 7 days ago

blach
    Og jeg synes slet ikke der behøver at være en forklarende note, de barcode stickers er åbenlyst forhandler påførte.

Ved nærmere eftertanke vil jeg give dig ret. Vi bør disable billederne med påklistrede barcoder, nu hvor det står klart at det er forhandlere der har tilføjet dem.

RonZe71
    afrivningsmærkater, hvor et stykke blå papir sad tilbage på coveret. Umulig at få af.
    blach
    Men jeg husker tydeligt de blå, - de var smadder irriterende

Hvis man voksede op i provinsen var det svært at fravælge Fona, så der var en del Fona afrivningsmærkater på de plader jeg købte før jeg flyttede til storbyen. Til gengæld kan de den dag i dag stadig fjernes hvis man varmer dem godt igennem med en hårtørrer. Det opløser limen.
  • Tomsen 7 days ago

IbLeo
    Det opløser limen.

Rensebenzin. Fordamper uden at efterlade mærker.
  • blach 7 days ago

Tomsen
    Rensebenzin. Fordamper uden at efterlade mærker.

Men jeg erindrer de blå Fona mærker som af meget kraftigt pap, igennem hvilket rensebenzin havde store udfordringer. Jeg husker coveret blev gennemvædet før Fonas fremmedlegeme. Og man kunne ikke få pappet af (for at komme nærmere klisteret) uden at ødelægge coveret.

Log In You must be logged in to post.